دربارهٔ مجلهٔ «آوند»

«آوند» چیست و چرا منتشر می‌شود؟

۱.
یکی از کارکردهای روابط‌عمومی این است که حضور و نقش بخش‌های مختلف سازمان دیده و شنیده شود. روابط‌عمومی فقط صحبت کردن از دستاوردهای سازمان در رسانه‌ها نیست، بلکه یکی از کارکردهای مهم آن این است که نخ تسبیح ارتباطی اجزای مختلف سازمان با هم باشد و اجازه دهد دستاوردهای مختلف سازمان به خوبی در داخل مجموعه دیده شود.
«باران» زمانی که به شهر فکر می‌کند، شهری آرمانی در ذهنش است. بخشی از این شهر آرمانی در پروژه‌های باران ظهور و نمود پیدا کرده است، ولی این پروژه‌ها و پروژه‌های آتی برج‌های باران، تمام ماجرا و حرف باران نیستند. در گروه باران، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و کارکردهای روابط‌عمومی فراتر از چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد.
روابط‌عمومی سازمان بزرگ باران، متشکل از اجزایی است که فراتر از روندهای روتین روابط‌عمومی، به چیزهای والاتری فکر می‌کند. برنامه‌ریزی روابط‌عمومی در گروه باران با این هدف انجام شده که بتواند ارزش‌های سازمان را به شکلی با کیفیت و مطلوب اشاعه داده و همچنین در راستای فعالیت‌هایی در حوزه‌ی مسؤولیت اجتماعی گام‌های محکم و خلاقانه‌ای بردارد.

۲.
آوند [وَ] در لغت به معنای برهان، حجت و دلیل بوده و در زیست‌شناسی، به لوله‌هایی در گیاهان که آب یا شیره را از ریشه به برگ‌ها انتقال می‌دهند اطلاق می‌شود. در سازمان‌های بزرگ همچون گروه باران، این پرسنل هستند که با ساخت ارتباطات کاری پویا و بهینه، موتور محرک سازمان هستند. در باران، پرسنل همچون آوندهایی، وظیفه‌ی خطیر انتقال ارزش برند از درون سازمان به صحن جامعه را بر دوش می‌کشند. پروژه‌های باران، اگر اعتباری دارند، اعتبارشان را زنان و مردانی گرفته‌اند که ایده‌ها، خلاقیت و تلاششان را در دل پروژه‌های باران تزریق می‌کنند. آن‌ها برهان‌های موفقیت برند هستند. پرسنل باران، نبض حیات باران هستند.
مجله آوند آینه‌ای است تمام قد برای نمایش این نبض.

۳.
چهاردهم تیرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز قلم» نامگذاری شده است. این روز فرصتی است برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و نوشتن. همزمانی رونمایی مجله آوند با این رویداد را به فال نیک گرفته و امید که با تداوم آن به یاری تک‌تک مخاطبان عزیز و محترم، یکی از اصلی‌ترین کارکردهای روابط‌عمومی، یعنی ایجاد «همدلی سازمانی» رقم بخورد.

 


منتشر شده در مجله آوند / شماره ۱ / تیرماه ۱۳۹۹

 

شناسنامهٔ مجله

ناشر: هلدینگ باران

شورای سیاست‌گذاری آوند:
حامد مقدسی – آرین انزان‌پور – رضا نوریانی – محسن برجی
مدیرمسؤول:
مدیر روابط عمومی گروه باران
سردبیر:
محسن برجی (استودیو رسانه فردا)
مدیریت هنری و طراحی گرافیک:
استودیو چپ چین | داوود مرگان – جواد زری‌نیا – زهرا فدوی
طراحی نشانه:
مهرداد مرادیان
CGI آرتیست:
ابوالقاسم افخم‌اشعرا
آتلیهٔ عکس:
کیوان شهبازی (استودیو فرافکر)
ناظر چاپ:
مهدی کیانی – مسعود باغانی (استودیو هومه)
چاپ:
چاپخانه ایران زمین (مشهد)

دکمه بازگشت به بالا