سال ۱۴۰۰ برای شرکت آرمان
سال ۱۴۰۰ سالی سرنوشتساز و مهم برای تمام بخشهای گروه باران بود؛ سالی که عملکرد شرکت «آرمان» در پروژهٔ باران ۳ میتوانست تبدیل به یک فرصت یا تهدید برای گروه شود. قدردانی میکنم از همت همکارانی که با همدلی و همراهی، این پروژه را به اتمام رساندند و افتخاری دیگر بر افتخارات مجموعهٔ باران اضافه نمودند.
چشمانداز ۱۴۰۱
با توجه به تخصصی شدن شرکتها در زنجیرهٔ ارزش هلدینگ، نیاز به تعریف مأموریت جدیدی برای شرکت آرمان است. یکی از دغدغههای مدیران باران، دستیابی به مأموریت جدیدی است که بتواند بیشترین ارزش را برای هلدینگ ایجاد کند.
تحول استراتژیک در هلدینگ
تحول، لازمهٔ بقای هر سازمانی است؛ چرا که با پیشرفت سریع تکنولوژی و تغییر سلیقهها و سبکهای زندگی، سازمانها میبایست خود را با محیط پیرامون تطبیق دهند و تغییر و تحول را در مأموریتهای خود تعریف کنند. هر تغییری دشواریهای خود را دارد و رمز موفقیت، مدیریت صحیح این مقاومتها و دشواریهاست. تدوین مأموریت برای ایجاد تحول، گام اول است. همراه ساختن منابع انسانی و منابع مالی، از جمله مهمترین مراحل تحول میباشد. چالش تحول در هلدینگ باران، همراه کردن افراد بود. به نظرم پیشرفتهای خوبی در همراه و همگام کردن نیروهای انسانی سازمان برداشته شد که این موضوع به دو دلیل اتفاق افتاد: مدیریت صحیح تحول و همکارانی حرفهای که تحول در سازمان را به چشم پیشرفت نگاه کردند و همراه بودند.
پروژهٔ باران ۳
شرکت آرمان به عنوان مالک پروژهٔ باران ۳ و در رأس هرم مأموریت تکمیل پروژه بود. مأموریتِ ابلاغشده، کوتاه ولی کاملا شفاف و واضح بود: «برج را به بهرهبرداری برسانید». در پس این مأموریت کوتاه، اهداف و کارهای بزرگ و زحمات زیادی نهفته بود. هدف، اتمام پروژه بود و همت جمعی نیز بر رسیدن به این هدف بود.
پروژهٔ باران ۳ نه تنها با پروژههای قبلی گروه باران تفاوتها و تمایزهای زیادی دارد، بلکه تمایز و تفاوت بسیار زیادی نیز با رقبای دیگری دارد که با تقلید از تفکر «سبک جدید زندگی»، سعی در شبیهسازی این مدل داشتند.
تفاوت عمدهٔ این پروژه به نسبت پروژههای قبلی، تمرکز بر فضای سبز در درون و بیرون پروژه بود؛ به گونهای که به عنوان یک پروژهٔ سبزِ متمایز در سطح کشور و حتی منطقه مطرح گردد. حجم فضای سبز این پروژه به اندازهای است که به تعبیری میتوان گفت «باغی است رو به آسمان». استفاده از تکنولوژی روزآمدتر و امکانات رفاهی بیشتر، از جمله وجوه تمایز این پروژه است. سبک جدید زندگی در یک هتل پنجستاره که از یک دهه و اندی سال پیش با هتلبرج مسکونی باران ۱ شروع شد و در هتلبرج مسکونی باران ۲ ادامه پیدا کرد، در هتلبرج مسکونی باران ۳ با نگاهی نوینتر و خلاقانهتر به ثمر نشست.