اخبار هلدینگ باران

هویت بصری جدید باران (قسمت اوا)

هویت بصری چیست و چه اهمیتی دارد؟ چه نکاتی لازم است که همکاران باران درباره هویت بصری جدید بدانند؟

ری‌برندینگ، در لغت به‌معنای بازسازی تصویر برند از نو می‌باشد. به‌عبارتی ایجاد تغییرات عمده در ظاهر برند، و یا به‌‌طور کلی حسی که مخاطبان نسبت به آن برند دارند. به هنگام بازسازی یک برند ممکن است لوگو، بسته‌بندی‌، طراحی سایت، متریال‌های بازاریابی، عناصر تبلیغاتی و هر چیز دیگری که مربوط به کسب‌وکار است به‌صورت همه جانبه‌ای تغییر کند و به شکل و شمایل جدیدی دربیاید.
ری‌برندینگ دارای مزایای فراوانی است، اما تنها برای کسب وکارهایی ارزشمند است که واقعا به این فرآیند نیازمند بوده‌اند. بسیاری از کسب و کارها بدون این که نیاز شدید خود به ریبرندینگ را احساس کنند، به انجام آن دست می‌زنند. این درحالی است که قبل از هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام برای شروع و انجام این فرآیند که دقت، تمرکز و مطالعات سازمانی و عمومی بسیاری را می‌طلبد، باید به این موضوع بطور وسیعی اندیشید.
همچون سازمان‌ها و کمپانی‌های بزرگ و سرشناس دیگر که از گذشته تا کنون اقدام به تغییر لوگو و هویت بصری‌شان کرده‌اند، گروه باران نیز به دلایل مختلفی که پس از بررسی‌های فراوان به دست آمده، تصمیم به ایجاد تغییرات چشم‌گیر و نوین در هویت بصری‌اش گرفت. در همین زمینه پروسه بازطراحی هویت بصری در سال ۱۳۹۶ آغاز شده و این پروژه به استودیو چپ‌چین واگذار گردید.
شهریور ۱۳۹۸ مصادف با سیزدهمین سال تولد گروه باران است. اکنون سیزده سال از آن روزها می‌گذرد که این گروه به عنوان اولین ارائه دهنده سبک جدیدی از زندگی، در سپهر اقتصاد و صنعت ساختمان ایران رخ نموده است و همچنان مسیرش را در افقی روشن و به سوی چشم اندازی با شکوه طی می‌کند.
سیزده سال، برای عمر یک برند، چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما برای آن‌ها که ناباورانه به آغاز مسیر دشوارمان می‌نگریستند گواه رسیدن به موفقیتی شگرف است. کمتر کسی باور داشت که این سطح از خدمات میسر شده و ارائه سبک متفاوتی از زندگی در هتل برج های باران، سربلند از آزمون‌های متعدد بیرون آید؛ اما تداوم تلاش صادقانه برای جلب رضایت مشتریان و ثبات قدم در عمل به تعهدات، از گروه باران برندی قابل اعتنا و قابل اعتماد ساخته است.
اکنون جوانه‌ای که از باران رسته است، می خواهد تا آسمان قد برافرازد و شاخ و برگ موفقیت هایش را همچنان بگستراند. باید ماند و تاب آورد، باید راه را چنان رفت که روزی حتی اگر نباشیم، فرزندانمان صدسالگی باران را جشن بگیرند.

طراحی هویت بصری جدید باران توسط استودیو چپ‌چین انجام شده. یکی از تیم‌های خلاق مشهدی که نگاهی نو و مؤلف به فرایند طراحی دارند.
در سایت‌شان می‌توانید توضیحات بیشتری از پشت‌صحنه‌ی ماجراهای طراحی هویت بصری باران را ببینید و بخوانید. یک فیلم کوتاه با عنوان «دور دنیا در ۱۸۰ فریم» نیز ساخته‌اند که روایتی است از ماجرای باران و هویت بصری آن.
با اسکن کردن QRCode پایین این مقاله می‌توانید این ویدئو را ببینید.

در تحریریه «آوند» وقتی هویت بصری جدید باران را بررسی کردیم، سؤالاتی به ذهنمان رسید که آنها را با طراحان و ایده‌پردازان آن مطرح کردیم. پاسخ این سؤالات را در شماره‌های بعدی آوند می‌خوانید:
۱. گروه باران و هویت بصری قدیمی آن،هم بین پرسنل و هم بین مخاطبین باران در خارج از مجموعه جا افتاده بود. طبیعتا چالش‌های طراحی مجدد هویت بصری برای چنین مجموعه‌هایی پیچیدگی بیشتری نسبت به یک مجموعه‌ی نوپا دارد.
نماد قبلی باران در طول سال‌ها جا افتاده و در ذهن‌ها حک شده بود، به طوری که حتی همین الان هم شاید خیلی از کادر باران، باران را با نماد قدیمی تصور می‌کنند.
چگونه با این چالش روبرو شدید و چگونه از این چالش گذر کردید؟
۲. المان‌های محوری در طراحی هویت بصری باران چیست؟
۳. طرح شمسه خوب در دل کار نشسته.
در دفترچه هویت بصری دیدم که کارکردهای مختلفی از این طرح شمسه را به صورت پترن استفاده کرده بودید و در واقع مدل‌های مختلف کاربرد این طرح محوری را نشان داده بودید.
(ادامه دارد)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا