چند سال پیش از این، برای اولین بار در ایران ایدهای تولد یافت که اکنون در قامت یک «سبک زندگی» شناخته میشود. «زندگی به سبک باران» توسط گروه باران به عنوان یک مفهوم، نخست در صنعت ساختمان ابداع شد. مشتریمداری، زندگی با کیفیت، زیبایی، رفاه، آرامش و امنیت کلیدواژههایی هستند که این مفهوم از دل آنها برآمده است.
بیشتر از صدسال پیش، رشد شهرنشینی و فناوریهایی که زندگی آدمیان را هر لحظه دستخوش تغییر میساخت، سبب شد تا در کشورهای صنعتی، گروهی از نخبگان اجتماعی و اقتصادی به دنبال راهی باشند تا از مشکلات زندگی روزمره رهایی یابند. آنها جایگاه سکونت را از خانههای بزرگ ویلایی به هتلهای مجلل انتقال دادند تا بتوانند بیشتر از پیش به امور مهم کسب و کار یا زندگی خود بپردازند.
کمکم نامهایی چون «هتلآپارتمان» یا «Condo Hotel» به واژگان و فرهنگ سکونتی اضافه شدند، خانههایی که همان مجتمعهای آپارتمانی بودند با این تفاوت که همچون یک هتل به ساکنان خود خدمات ارائه مینمایند. امکانات و خدماتی کامل با کارکنانی آراسته و کاردان.
اما چنین پیشینهای در کشور ما ایران، بیسابقه بود؛ تا آنکه در سال ۱۳۸۵ برجهای مسکونی باران در شهر مشهد به مخاطبان معرفی شد. ترکیبی بدیع از خدمات هتلی، گارانتی ساختمان و خدمات پس از فروش به ساکنان برجهای مسکونی که برای توصیف آن، عبارت «هتلبرج» انتخاب شد.
هلدینگ «گروه باران» بر اصولی راهبردی مانند صداقت، کیفیت، نوآوری و ارائه مطلوبترین خدمات تکیه کرده و با تلفیق مدیریت، مهندسی و هتلداری، زمینههای متنوعی از خدمات را توسط شرکتهای زیرمجموعه خود ارائه مینماید که عبارتند از: سرمایهگذاری، سرمایهگردانی، خدمات فنی و مهندسی، مدیریت طرح و پیمان، خدمات گردشگری، هتلداری، توسعه فناوریهای نوین شبکه، خدمات ایمنی و امنیت، بازاریابی و فروش، بازرگانی و تأمین کالا.
گروه باران با نگاهی تخصصگرایانه به چرخه تولید ارزش، سه محور اساسی مهندسی، بازاریابی و هتلداری را به عنوان حوزههای پایهای خدمات خود تعریف نموده است.
ساختار هلدینگ باران متشکل از سه شرکت مجزاست که با مأموریتهای تخصصی و جداگانه، به موازات یکدیگر، تحقق چشمانداز کلی باران را دنبال میکنند
در ادامه و در شمارههای آتی آوند به سراغ شرکتهای گروه باران رفته و به تفکیک با وظایف و ساختار آنها و ارزشهایی که هر یک برای باران میآفرینند آشنا میشویم.